Det löser sig alltid

Ikväll vet jag inte vad som hände egentligen, lite missförstånd och sura miner, men det är ju inte konstigt att det kan bli så ibland. Man känner varann utan och innan, umgås jämt i vanliga fall och alla har vi ju en dålig dag då och då och det är klart att det går ut över dom man älskar och spenderar mest tid med. Men att man blir lite småsura på varandra är ju egentligen lite charmigt, det betyder ju bara att man bryr sig. Det är dom som betyder mest som man bråkar med, för man blir besviken, sårad eller ledsen och sådant blir man ju inte av personer man inte bryr sig om... Det är så sjukt att det är småsakerna som kan bli värst, världens minsta lilla obetydliga grej växer när man blir upprörd och sen blir det sura miner över något som egentligen är helt oviktigt, det är så onödigt...

Jag är så trött just nu att jag knappt kan hålla ögonen öppna, sitter och lyssnar på Europe med Carrie, låten är bara så underbar, kan lysssna på den hundra gånger om. Vet inte varför men jag har alltid gillat sådana här gamla kärleksrockballader, det är som att världen står still och jag får så mycket blandade känslor. Det är mest ledsna känslor som smyger sig på, och då kan man ju undra varför jag lyssnar på dom, men jag tycker det kan vara skönt faktiskt. Kanske låter helt knäppt, men ibland vet jag inte ens vad jag tänker på, det behöver inte vara något speciellt som har hänt eller så det är bara en känsla som på något sätt gör mig glad, fast det är lesset samtidigt, det är inte så att jag sitter och gråter, jag blir bara lugn och kan sitta helt still och bara lyssna hur länge som helst. Whitesnake med Is this love eller Nazareth med Love hurts, låtarna är helt fantastiska! Eller varför inte Gary Moore med empty rooms eller Richard Marx med Right here waiting, den låten får ju bara att önska att den var skriven till en själv. Men en sak är ju lite rolig, vet ni Faith Hill med There you'll be, den låten handlar ju verkliegn om olycklig kärlek och saknad, den låten gillar jag jättemycket, men har haft den som väckarklocks melodi på mobilen nu ett tag så nu blir jag lite stressad när jag lyssnar på den, känns bara som att man vill stänga av den liksom haha. Nu ska ni inte tro att jag bara lyssnar på sånna här rockballader, det är bara ibland när man känner för det. Om man är ledsen så kan man ju tycka att man borde lyssna på någon glad musik, men då tycker jag det är bäst att lyssna på ledsna låtar, på något sätt känns det bättre. Men eftersom jag oftast är en väldigt glad person så är det väl alla härliga sommarlåtar som spelas på radion nu som går på högvarv här hemma. När jag och Jennie är ensamma hemma då kan vi spela hur hög musik som helst sen kommer mamma hem och går och sänker volymen direkt haha.

Juste jag köpte en stor skön hoodtröja från killavdelningen på hm, köper alltid sådana här tjocka myströjor från killavdelningen, mycket bättre! Jag köpte en förut, en vit med dragkedja, och den använder jag typ alltid när jag bara strosar runt hemma. Sen kände jag att jag ville ha en svart också och en utan dragkedja, så då köpte jag det, för kände att om man var ute så är det bra att ha svart, för vitt blir ju så smutsigt, och den svarta jag har är jätteskönt, men man måste ha uppsatt hår för annars står det åt alla håll för luvan haha, (dagens i-lands problem) och så passar det bätte med dragkedja i vissa fall, så då köpte jag den ultimata tröjan idag, en svart med dragkedja, 249 kronor på hms killavdelning, som hittat! :)


                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0