Boktips

Jag kan inte rikitgt sova, vet inte varför var jättetrött alldeles nyss men nu har jga kommit förbi det så nu är jag pigg igen. Så då tänkte jag att jga faktiskt skulle läsa lite, det är verkligen ovanligt för mig. Jag läser nästan aldrig, har inte den ron, att bara ligga stilla och ta det lugnt är inte rikitgt min grej, även om det skulle behövas ibland. På vardágarna när det är skola så hinner jag absolut inte läsa några böcker men på somrarna har det faktiskt blivit en och annan bok, börjar man väl kan det vara svårt att sluta. Jag har läsat några av Liza Marklunds böcker, de är otroligt bra, Studio sex är den enda jag läst ut helt tror jag, men den är jättespännande! Sen förra sommaren läste jag Stieg Larssons första bok Män som hatar kvinnor, riktigt grym bok! Verkligen att rekommendera till er som inte läst den, man fastnar direkt, han srkiver så bra och bygger upp spänningen på ett sätt så att det inte går att sluta läsa. Efter jag läst den kom den ju ut som film på bio, den var ett måste att se! Visste inte alls hur den skulle vara om man jämförde med boken, men det var helt fantastiskt bra! Inte ett dugg besviken, perfekta skådespelare för rollerna! Så nu tänkte jag, eftersom mamma har alla hans tre böcker i Milleniumtriologin hemma så tänkte jag att jag borde läsa den andr nu också. Jag vet att jag är lite seg, borde läst den för länge sen med tanke på hur bra jag tyckte den första var, men men bättre sent än aldrig! :)


Flickan som lekte med elden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0