Stand-up är så sjukt roligt, att åka tunnelbana också...!

Jag gillar verkligen att gå på stand-up, lyssna på alla komiker och skratta åt alla skämt! Idag delade dom ut priser till årets manliga/kvinnliga komiker och lite andra fina priser, några komiker körde lite show också, så det var roligt att se! :) Påvägen in till stan innan undrade jag verkligen om jag borde klivit på tunnelbanan överhuvudtaget? Först sitter det en tant en bit ifrån mig som sitter och svär och skäller på alla svenskar när hon pratar i telefon med någon, sen kommer hon självklart fram till mig, står en millimeter ifrån och skäller ut mig för gud vet vad! Att det är sånna som jag som förstör samhället, araberna kommer ta över och att jag verkligen måste förstå att det är minsann hon som betalar skatt för sånna som mig, vilket hon kom tillbaka och upprepade ett tiotal gånger så att jag verkligen skulle förstå vad hon menade! Känslan av att jag typ skulle få en smäll om jag öppnade munnen, gjorde att jag istället satt där och kände mig allmänt dum och nickade lite fint åt allt hon sa. Hon försökte också få medhåll från folk som satt runt omkring, ville att dom skulle hålla med henne mot mig, men som tur för mig, utan större framgång! När hon väl klivit av brast jag och Sanna ut i skratt och samtalsämnet var hett några minuter, tills ett litet gäng på tre små kaxiga killar börjar imitera och skratta åt oss. De satt och kastade golfbollar på varandra och sen hör man den ena säga: kasta ditåt på tjejerna! Inte för att jag trodde dom skulle våga det, men där högg jag i sten, efter några sekunder kommer bollen rullandes mot oss, och vid det laget är jag redan gabska irriterad, så jag tar bollen och kastar iväg den från dom, så kunde dom ju sitta där och ha kul utan boll! Så kan det gå när man åker tunnelbana, alltid händer det något kul! :) Men nu ska jag sova, det är en lång och händelserik dag imrogon! Puss och godnatt! <3

                                       Sanna är väldigt rädd om stand-up biljetten så hon håller ett hårt tag i den! ;)
                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0