Skador och norrmän var en stor del av resan!

Haha för det första, sa jag inte att jag var den klantigaste personen på resan och gjorde illa mig hela tiden!? Kolla då in vilken bild jag hittade, jag ramlade baklänges från en stillastående moped, hur jävla klumpig frå man bli? :)

                                          

Man träffade så mycket roligt folk där nere och alla var så pratsamma och knäppa! Jag och fia har iallafall kommit på att norrmän kan vara riktigt gulliga hahaha! Vi har också lärt oss en del norska, och att vi har flera lika ord i båda språken men som betyder helt olika...! Ganska lätt för missförstånd då kan jag lova! :)

Bärs (öl) = Bajs på norska, inte konstigt att dom glor när vi svenskar går runt och skriker " bira bira bira, bärs bärs bärs!
Jag var också mitt uppe i ett samtal och skulle berätta att någonting var väldigt roligt, då tittade han också lite fundersamt på mig, eftersom jag nu fått lära mig att roligt betyder långsamt på norska...
Men det roligaste samtalet var när jag började prata om sjukdomen cancer, han visste vad det var men sa att det hette kräft på norska, jag fortsatte och sa att det låter ju som kräfta som man äter liksom, röda med långa klor, då sa han att nä det heter crepes på norska, och jag fortsatte såklart och sa att neej, crepes det är pannkakor med tex champinjonfyllning! Då tittade han på mig som om jag vore helt dum i huvudet "äter du pannkakor med champinjoner!?" sa han väldigt förvånat på sin fina norska  "...hemma äter vi med socker och sylt..." hahaahha så skulle jag ta mig ur den situtaionen lite smidigt, det var en rolig kväll! :)

                             

 

Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha jag älskar historien om moppen! :D När kommer gitarrbilden då? ;)

2009-08-07 @ 11:00:22
URL: http://fiuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0